top of page

מעגל הסטרס

מעגל הסטרס


אנחנו חיים בתקופה לא פשוטה ורובנו נמצאים בסטרס ארוך ומתמשך



סטרס הוא התהליך הביולוגי והנוירולוגי שעוזר לנו להתמודד עם איומים.


גורמי הסטרס שלנו שמפעילים את תגובת הסטרס כמו: חשבונות, משפחה, עבודה, דאגות לגבי חיי הסקס שלנו ועוד


סטרס זו מערכת השינויים שמופעלת במוח ובגוף שלנו בתגובה לגורמי הלחץ האלה. זה מנגנון הסתגלות אבולוציוני שמאפשר לנו להגיב לאיומים אפשריים.


נניח שהאיום הא אריה המוח מעדכן אותנו בפחות משניה שיש פה אריה אנחנו מרגישים פחד ורצים, זו הדרך הכי סבירה לשרוד ואז יכול לקרות רק שני דברים: או שהאריה הורג אותנו או שהצלחנו לרוץ חזרה לשבט שלנו והצלחנו לקבל ערזה וכולם עוזרים להרוג את האריה ואוכלים אותו לארוחת הערב.


איך תרגישו? חיים, מכירי תודה שאתם אוהבים את המשפחה והחברים שלכם וזה מעגל הסטרס השלם


התחלה - יש איום

אמצע - פעולה

סוף - אני בטוחה


המפתח לניהול סטרס הוא להשלים את המעגל בשלמתו, אבל בחברה המודרנית דברים השתבשו ביכולת להשלים את המעגל.


  1. האיומים שלנו פחות אינטנסיביים וברורים כמו אריות ונמרים

  2. הסטרס שאנחנו מרגישים הוא מתמשך - אנחנו תחת לחץ כרוני. אם אנחנו לא ננקוט בצעדים אקטיביים להשלים את המעגל אנחנו נחווה סטרס כל הזמן מבפנים וזה יעשה אותנו חולים, עייפים וחסרי יכולת ליהנות מכל דבר בערך

  3. החברה שלנו מרחיקה אותנו מהרגשות שלנו, אומרים לנו להירגע כאילו זה כפתור שאפשר פשוט להדליק ולכבות.

  4. אנחנו עוצרים את תגובת הלחץ באמצע בעצמנו פשוט כי עכשיו זה לא הזמן, יש לנו דדליין חשוב בעבודה וכו'


עלינו לאפשר לעצמנו להשלים את המעגל באופן טבעי, אי אפשר לאלץ את זה. באמצעות פעילות פיזית, שינה, חיבה, מדיטציה, מיינדפולנס, יוגה, טאי צ'י בכי טוב או צרחה פראית


אמילי נגוצקי אומרת שרגשות הם מנהרה, עלינו לאפשר לעצמנו ללכת את כל הדרך בחושך כדי להגיע לאור שבקצה.


מה אתם עושים כדי להתמודד טוב יותר עם הסטרס בחייכם?





bottom of page